26 Ocak 2011 Çarşamba

4 'yerel' peynirli makarna


Mutfak işlerini azıcık sevenler, İtalyanların meşhur 4 peynirli pizzalarını, makarnalarını bilirler. Ricotta, mozarella, rokfor, permasan gibi 'ecnebi' peynirleri kullanılır bu leziz yemeklerde. Amma ve lakin, bu tariflerde kullanılan peynirler zor bulunan cinsten olup, fiyatları da hafiften tuzludur. Ben de kalktım bizim peynirlerle 4 peynirli makarna yaptım, şahane oldu.

Bir paket Barilla makarnayı haşladım. Zeytinyağında bir soğan ve 3-4 diş sarımsağı öldürüp içine bolca domates rendesi ekledim. Biraz baharatlandırıp pişirdim. Sonra içine 1 kutu kremayla Erzincan Tulumu, Ezine Beyaz Peyniri, standart kaşar peynir ve Pınar Labne eklemek suretiyle fırına verdim. Ama önce biraz maydanoz rendeledim tat vermesi için.

Sonra da afiyetle yedim :-)))

Hiç yorum yok: